Legetøj til børn
  • Fragt fra 29 kroner
  • CE-mærkede produkter
  • Fri fragt over 599 kroner
Fri fragt til pakkeshop over 599 kroner

Betingelser

Hej og tak fordi du handler hos NordQ

Nedenfor finder du NordQ's salgs- og leveringsbetingelser, der gælder for alle varer sendt fra NordQ. 

 

Returnering:

Ønsker du at returnere en vare, så klik her

 

Dokumentation og vejledning:

Alle varer hos NordQ opfylder kravene til CE-mærkning. Findes der produktbeskrivelser og vejledninger til varen, vil disse være at finde i pakken. Ønsker du yderligere rådgivning om en vare, kan du kontakte mig på telefon 22396972, så vil jeg rådgive dig om den pågældende vare.

 

Leveringstidspunkt og transport:

Levering af varer sendt fra NordQ anses for sket, når modtageren har fået udleveret sin vare. Forsendelsen af varerne sker med enten Post Danmark eller GLS. Vælger du Post Danmark, kan du yderligere vælge imellem at få varen sendt til et valgfrit posthus eller pakkeboks for 40 kroner eller direkte til døren for 59 kroner. Hvis du ikke er hjemme til at modtage din pakke, skal den afhentes på posthuset indenfor 10 dage. Sker det ikke, returneres pakken til NordQ og du vil herefter blive ringet op omkring det yderligere forløb. Forsendelse med GLS koster 39 kroner og pakken leveres i den valgte GLS pakkeshop.

Leveringstiden forventes at være 2-3 dage, hvis varen er på lager. Er varen ikke på lager, kan nærmere information om varens leveringstid fås ved at kontakte mig på info@nordq.dk eller tlf. 22396972. Varer der ikke er på lager, kan ofte skaffes hjem inden for et par dage.


Risikoen for varerne:
Risikoen for varer købt af NordQ overgår til dig som forbruger på leveringstidspunktet.


Fortrydelsesret:
NordQ yder 30 dages fortrydelsesret, gældende fra den dag du modtager dine varer. Du skal inden 30 dage fra modtagelse give meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb og du har herefter yderligere 14 dage til at returnere varen. Meddelelsen skal gives enten på mail info@nordq.dk eller telefon 31718171. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse om, at du har fortrudt dit køb. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen frem til tidspunktet for varens levering hos NordQ.

Du har efter de nye regler også mulighed for, at returnere en brugt vare. Ved en brugt vare skal det forstås således, at du må prøve varen på samme måde, som du kan prøve den i en fysisk butik. Varen kan prøves for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som "taget i brug", hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Det er op til NordQ, at vurdere hvor meget varen skal nedskrives i værdi efter returnering. For at få hele købsbeløbet retur, må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Øsker du at fortryde eller reklamere over din vare, kan du gøre det ved at indsende denne standardformular. Klik her

Når du har sendt en vare retur til NordQ, vil du altid få tilsendt en mail, når varen er modtaget. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation. 

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og efter aftale aflevere den personligt på nedenstående adresse.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet:

Har du fortrydt dit køb, får du det beløb tilbage, du har indbetalt ved købet. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne værdiforringelse købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderes alle indbetalinger modtaget fra dig, herunder dine leveringsomkostninger. Tilbagebetaling sker uden unødig forsinkelse og ikke senere end 14 dage fra den dato, hvor du har meddelt at du ønsker at fortryde dit køb. Sådan en tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har bedt om, at få beløbet tilbage betalt på anden måde.

Tilbagebetalingen kan tilbageholdes, indtil varen er modtaget retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

NordQ

Elverdalsvej 73, 8270 Højbjerg.

 

Hvad skal jeg sende med tilbage?:

Du skal sammen med varen vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller standardfortrydelsesformularen. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.


 

Reklamation:

 
Opdager du en fejl på din vare sendt fra NordQ skal denne påberåbes i "rimelig tid", hvilket som udgangpunkt er en
tidfrist på 2 måneder efter manglen er opdaget. NordQ betaler dine fragtomkostninger i forbindelse med reklamation. Du kan bestille en gratis retur seddel her. Du vil efter at have bestilt en returseddel modtage sedlen i din indbakke, hvor den er klar til at blive printet. Bemærk at jeg først skal ind og aktivere den, så den vil ikke komme med det samme. Husk at varen skal være forsvarligt pakket ind ved returnering. 

Du kan som udgangspunkt kun klage over fejl, der viser sig senest to år efter, du har fået varen leveret. Har du købt en vare med begrænset holdbarhed, er din klagemulighed afgrænset af den holdbarhedsperiode, der findes på varen. Ved reklamation finder købelovens mangelsregler anvendelse. Alt efter situationen kan du inden for de 24 måneder enten få varen repereret, ombyttet, få pengene retur eller afslag i prisen. For at dette kan gøre sig gældende, er det et krav at varen er brugt korrekt og manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadevoldende adfærd.

BEMÆRK: Kontakt mig altid før du sender en vare, der er gået i stykker, retur. Ofte er det nok at sende et billede af varen og det er derfor ikke altid, at varen behøver at blive sendt retur.

Varen skal sendes til:

NordQ

Elverdalsvej 73, 8270 Højbjerg.

 

Pris og betaling:
Hos NordQ kan du købe dine varer online og betale med Dankort, Visa og Mastercard
. Der tages ingen kortgebyr. Der lagres ingen kreditkort oplysninger af nogen art. NordQ kan på intet tidspunkt, hæve mere end det beløb du har accepteret i indkøbskurven. Pengene hæves først, når varene afsendes fra lageret. Alle priser hos NordQ, på webadressen www.NordQ.dk er inkl. moms.

Det er ikke muligt at se tidligere ordrer ved login på websitet. Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, er du altid velkommen til at sende en e-mail til info@nordq.dk.

 

Kundeanmeldelser:

Når du handler hos NordQ, sendes din email adresse til Confidoo.dk, som er et anmeldelses site, med henblik på at indsamle kundeanmeldelser.

 

Persondatapolitik:

For at du kan indgå aftale med nordq.dk, skal jeg bruge følgende oplysninger: Navn, adresse, telefonnummer samt e-mailadresse.

Jeg foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysninger der registreres hos NordQ opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via webshoppen forsikrer jeg, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret præcis om, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Kundeoplysninger opbevares ikke krypteret og kundeoplysningerne bliver ikke transmitteret.

Når du har handlet hos NordQ, har følgende adgang til dine oplysninger: Ejer; Christina Nordquist, udviklere der har adgang til systemet for at holde dette opdateret samt Confidoo kundeanmeldelser. Vi har naturligvis ikke adgang til dine kort oplysninger! 

Som registreret hos NordQ har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og ønsker du dem oplyst eller rettet kan du rette henvendelse til mig (Christina) via e-mail adressen info@nordq.dk.

 

Sådan handler du på NordQ webshop:

1. Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.

2. Indtast dine personlige oplysninger

3. Vælg forsendelses- og betalingsmåde

4. Godkend handelsbetingelserne

5. Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden og godkend købet

 

Din klageret som forbruger:

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse på info@nordq.dk eller tlf. 31718171 til Christina Nordquist. Du har ligeledes mulighed for at indgive en klage over en vare, købt hos NordQ, til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens center for klageløsning. Adressen hertil er Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Gå til www.forbrug.dk hvis du ønsker at indgive en klage. Du kan også klage via EU-Kommissionens online klageportal, hvilket vil være relevant hvis du er forbruger med bopæl i et EU-land udenfor Danmark. Gå til siden her, hvis du ønsker at klage. Husk at oplyse vores e-mailadresse info@nordq.dk, hvis du indgiver en klage.

 

NordQ's vilkår er sidst opdateret d. 1. maj 2016.

 

Virksomhedsinformationer: 

NordQ

Elverdalsvej 73, 8270 Højbjerg.

CVR: 38688839, enkeltmandsvirksomhed.

info@nordq.dk

Tlf. 22 39 69 72

Etableret i 2012